Hmmmm!?!?!? Tenker du kanskje? For et underlig forslag! Nei, faktisk ikke, MEN fleste parten av oss i den vestlige verden gjør akkurat det…

Vær så snill og les dette, for det KAN FORANDRE LIVET DITT!!!

Dersom du har en bil, motoren går knapt rundt, den hangler og batteriet er flatt. Da vil mange av oss kunne si at det gir en forståelse av hvor problemet ligger!

Men, analogisk, gjør de fleste dette. De begynner kanskje med å polere lakken. Det fungerer ikke, så da kanskje de bestemmer seg for å omlakkere, skifte til flottere frontlykter, ny spoiler bak etc.

Når den fortsatt ikke starter, vil de kanskje vaske alle vinduene, utenpå og innvendig; fortsatt ingen start! OK, hva med setene, kanskje de skal trekkes om… Du forstår!

Den største «epidemien» eller kanskje «pandemien» i vår tid, dreier seg om det dype savnet etter tapt mening med livet!

Motoren vår humper og går, og vi stoler ikke på den! Vi har ikke flow, ikke «knowingness», ikke håp eller tillit til at vi kan stole på driven, villigheten eller ressursene vår.

Vi får ikke flyttet oss, akkurat som ikke «bilen» flytter på seg. Batteriet er flatt, det samme skjer med oss. Vi går tom. Livet har en dyp, hemmelig, mørk meningsløshet i seg.

Vi våkner uten å glede oss til alt som er mulig i vårt liv, i vår tid, i vår del av verden! Vi mangler energi og fremdrift!!!!
Og, dette begynner å bli en «Pandemi»!

Vi er ikke opplært til å lade våre egne batterier eller til å stole på vår evne til å navigere oss dit vi ønsker å vibrere, SOM VIRKELIGHET , SOM ERFARINGEN AV EGET LIV.

Så vi går til frisøren, skaffer oss Personlig Trener, kjøper sko eller klær og kanskje ommøblerer litt, maler en vegg…. Og vi har fortsatt ikke energi eller fremdrift. Og det er ikke sikkert at sykemelding, fastlege, NAV eller plastisk operasjon gir oss det.

For de fleste er svaret et GEDIGENT NEI!! Hjalp ikke, gitt.

For de av dere som har vært på Akashaskolens Introkurs, så har dere fått en innføring/smakebit, i at dette faktisk er mulig.

Akkurat som en trenet bilmekaniker kan få bilen din på veien, kan du trenes til å få deg selv i flytsonen, ut i eget liv, med tillit, mot, tro på deg selv, energi og fremdrift!!!

Kan du få det på blå resept? Dessverre! Valget er i oss. Ville du valgt å polere bilen om batteriet var flatt; nei, du ville nok ikke det! Hvorfor «polerer» du deg selv, utenfra og inn, når det er selve essensen, drivverket ditt som ikke klarer mer? Fordi det er det vi kjenner til.

Dette kalles «markedsføring». Vi er marinert av reklamer og inntrykk av at nettopp ny lakk vil være utslagsgivende! Og vi går fem på -igjen og igjen!

SELVTILLITT: Er hvordan vi ser på oss selv! Det er lett å bruke speilet, eller CV eller andre synlige parametre og sammenligne med andre.

Hvordan du ser på deg selv, har ingenting med lakk, økonomi, relasjoner eller jobbtitler å gjøre! Det kommer dypt innenfra og kan ikke «fakes!». Vi lures i vår vestlige verden til at vi kan «fake it til we make it!». Men, jeg kjenner ingen som har polert frem en motor til å ta seg dit de vil i livet!! INGEN!

Akashaskolen har verktøy og teknikker, som mange, mange hundre tusen mennesker har benyttet seg av de siste 50 årene på verdensbasis. Motoren starter og de har Energi!!!! Hva gjør det med din både evne og grunn til å stole på deg selv? ALT!!!!

Vi vet i dag at vi har en understrøm av å lete etter andres feil, for at vi ikke har energi og retning. Det er selvsagt et svært kronglete landskap å uttale seg om, da historiene våre er like mange som vi er mennesker på jorden.

Men, vi kan bli for opptatt av å finne ut akkurat hva som krenker motoren og batteriet vårt, at vi ikke søker å endre/reparere/ta ansvar for vårt liv.

I disse dager lanseres Oprah Winfrey som en mulig presidentkandidat i USA. Ingen av oss vet om dette er faktisk, eller vil skje. Men, veldig mange av oss har fått med oss Oprah Winfreys historie. Hun har vært utsatt for så store krenkelser, overgrep, fornedring og skam opp gjennom sin oppvekst, at skulle hun fulgt det å begynne med å polere, hadde hun vært et vrak i dag. Og vi hadde ALLE vært enig om at hun var et stort offer, som uskyldig barn.

Men, hun valgte å reparere motoren og lade batteriet. Og det forteller litt om hva som ligger I ALLE MENNESKER, UTEN UNNTAK!

Hvis din selvtillit tilsier at du har hatt det så eksepsjonelt mye verre enn Oprah Winfrey, at du bryter naturens lover om at alt og alle søker balanse (all kjemi, alle fysikkens lover, alt vi vet om mennesker KONKLUDERER MED AT VI ER LAGET FOR Å SØKE BALANSE!).

Er du helt sikker på at du er den ene som bryter aller naturens lover???

Hvis ikke, så begynn med Energi og Fremdrift. Du må endre livet ditt innenfra og ut. Poleringen kommer som kakepynt til slutt! Da kan du slappe av med mennesker som elsker deg rundt deg, fordi du elsker deg selv, du kan ha solid økonomi, fordi du elsker deg selv, du kan ha en spennende jobb, fordi du elsker deg selv, du kan le så du blir støl i ansiktet, hver dag, fordi du elsker deg selv.

Du kan reise hvor som helst med en god bil som er til å stole på, som ikke stopper på en fjellovergang helt alene, som alltid står parat til å ta deg dit du vil!!

Og du kan reise HVOR SOM HELST i ditt eget liv, erfare spennende, utfordrende, visdomsskapende reiser, dersom du kan stole på din energi og din fremdrift!

Det er når vi slutter å skape unnskyldninger, og begynner å satse på oss selv, innenfra og ut, at vi oppnår en dyp og ekte selv-følelse!

Vi får tillit til oss selv! VALGET ER DITT!!!!!!!

Og, det å bli såkalt voksen, hva enn det er, er å innse at valget faktisk er ditt, uavhengig av om ingen av de som har vært rundt deg til nå, har fungerende motorer eller batteri!!!

Dersom du opplever at du faktisk har et litt flatt batteri, og at livet ikke bringer deg dit du vil… Kanskje du ønsker å lære litt teknikker slik at du får i gang dine indre ressurser?